Engagera dig

Välkommen att engagera dig tillsammans med oss!
Många människor bär på ett politiskt engagemang och har en vilja att göra världen till en bättre plats, nu och i framtiden. Det kan vara en sakfråga som väcker intresset eller en vilja att lära sig mer om hur kommunpolitiken går att förändra i en bättre riktning. Hos oss är du välkommen vad du är vill göra! Som medlem får du utskick och information om vad som är på gång och inbjudningar till medlemsmöten.

Vill du bli kontaktad av en miljöpartist i Örebro för att veta mer om vad vi gör eller för att hjälpa till med något? Det kan röra sig om att dela ut flygblad, följa med på en kampanjaktivitet, gå på ett öppet möte för nya medlemmar eller på sikt ha ett politiskt förtroendeuppdrag i kommunen eller ett internt förtroendeuppdrag inom partiet.

Skicka ett mejl till orebro@mp.se så hör vi av oss!
mp.se/bli-medlem kan du läsa om hur du blir medlem.

Vakanta uppdrag (uppdaterad 2017-08-14)
Politiska uppdrag

Följande uppdrag är i nuläget vakanta:

- Vård- och omsorgsnämnd väster, ersättare.

- Grundskolenämnden, ersättare.

- Socialnämnd öster, ersättare.

- Överförmyndarnämnden, ersättare.

Interna uppdrag

- Ledamot i lokalavdelningens styrelse.

- Två stämmoombud och två ersättare till partidistriktets stämmor.

Är du nyfiken på vad det innebär att ha ett kommunpolitiskt förtroendeuppdrag, skulle du vilja inneha något av ovanstående uppdrag eller har du tips på någon annan som du tycker skulle passa för uppdraget? Kontakta i så fall valberedningen (kontaktuppgifter finns under fliken Styrelse och förtroendevalda.)