Tillsammans tar vi fram kommunpolitiskt handlingsprogram för nästa mandatperiod
Tillsammans ska vi ta fram ett nytt kommunpolitiskt handlingsprogram under hösten. Alla medlemmar bjuds in till träffar med två olika teman: Ett jämlikt, jämställt och integrerat Örebro och Ett grönt, klimatsmart och hållbart Örebro.

På temat Ett jämlikt, jämställt och integrerat Örebro träffas vi onsdag 6 september 17.30-19.30 och tisdag 19 september 17.30-20.00. Gruppansvarig: Ammi Dahlén.
På temat Ett grönt, klimatsmart och hållbart Örebro träffas vi tisdag 12 september 17.30-19.30 och tisdag 26 september 17.30-20.00. Alla träffar hålls i vår möteslokal på Vasatorget 1. Gruppledare: Sara Richert.

Efter träffarna presenteras ett första utkast på medlemsmötet 16 oktober. Då kör vi ett så kallat påverkanstorg med öppna samtal om de olika förslagen. Under november sammanställer vi ett slutligt förslag och målet är att på medlemsmötet 27 november anta programmet.

Anneli Weiner guidar oss igenom idéarbetet tillsammans med två gruppansvariga. Bidra på valfritt sätt med dina tankar och idéer. Det viktigaste är att du delar med dig av dina tankar. Allra gladast blir vi om du kommer på ett eller flera av våra arbetsmöten. Det går bra att vara med under delar av ett möte också. Vi står beredda att ta emot dig och dina idéer och forma det nya kommunpolitiska handlingsprogrammet.
Barn är såklart välkomna på mötena!

Har du inte möjlighet att komma på mötena? Då kan du lämna förslag via en enkät som du hittar här.

__________
Håll även koll på flikarna "Kalendarium" och "Medlemsmöte" och bland utskickade mejl för att hålla dig uppdaterad.
Ċ
Malin Bjarnefors,