Aktuellt

Håll även koll på flikarna "Kalendarium" och "Medlemsmöte" och bland utskickade mejl för att hålla dig uppdaterad.

Inbjudan till utbildning för valberedare
Direkt efter det extra årsmötet 20 augusti är alla som är intresserade inbjudna till en valberedningsutbildning. Utbildningen vänder sig till dig som redan ingår i valberedningen, blir vald på det här mötet samt till dig som är nyfiken på vad uppdraget som valberedare innebär. Under den tiden kommer vi prata om vad uppdraget innebär och om hur en valberedning kan lägga upp sitt arbete.

Låter det här intressant? Hör av dig till Malin (malin.bjarnefors@mp.se, 079-076 93 32) för att få veta mer och för att anmäla dig. Inga förkunskaper behövs. Utbildningen kommer att ledas av Camilla Hansén, tidigare sammankallande i lokalavdelningens och distriktets valberedning, Helena Bosved, ledamot i Miljöpartiets riksvalberedning och partidistriktets valberedning, samt Malin Bjarnefors, distriktssekreterare.

Det extra årsmötet börjar klockan 18 och beräknas hålla på runt en halvtimme. Utbildningen håller på två timmar och avslutas alltså 20.30. Välkommen till en utbildning där du får veta mer om det oerhört viktiga uppdraget som valberedare!

Kolla gärna igenom materialet nedan inför utbildningen:
Valberedande som främjar god representation: https://drive.google.com/file/d/0ByVlSiUkEOr2WW5XTTk5NnR5TVk/view